piątek, lutego 23, 2018

Krokiety z kurczakiem i kukurydzą

Zapętliłam się trochę ostatnio w naleśniki, z resztą, mam na nie na blogu najlepszy sposób ale to jest taka moja polska tortilla i dobrze mi z tym! :)
Naleśniki można zrobić na słodko, ale również na słono. Naleśniki na słono często przerabiane są u nas na krokiety, bo lubimy chrupiące potrawy.

Panierowane krokiety to nie tylko bułka tarta, do panierowania krokietów, ale także kotletów, warzyw i co tylko przyjdzie Wam do głowy możecie użyć różnorodnych panierek. 

naleśniki przepis

Mam tak świetny przepis na ciasto naleśnikowe, które daje się zwijać bez pęknięć, że nie macie innego wyjścia jak tylko spisać na nie recepturę lub zaglądać do mnie częściej - będę Wam o niej przypominała. :)

Krokiety z kurczakiem i kukurydzą panierowałam w nowej dla mnie panierce, która mi osobiście bardzo smakuje. To zdrowszy odpowiednik klasycznej bułki tartej. Występuje w 3 wariantach: panierka orzechowa, panierka sezamowa i panierka razowa do kurczaka. Ich składy są świetne, polecam je najbardziej właśnie z tego względu. Danie przyrządzone w piekarniku z wybraną panierką będzie dużo zdrowsze, bo wzbogacone o cenne dla naszego zdrowia składniki odżywcze. 

krokiety z mięsnym farszem

Na naleśniki potrzebujemy:
  • 500 ml mleka
  • 250 g maki pszennej
  • 2 jaja
  • szczypta soli
  • 20 g oliwy
Wszystkie składniki na najlepsze naleśniki do krokietów dokładnie ze sobą mieszamy i po niewielkiej porcji wylewamy na dobrze rozgrzaną patelnię. Liczba naleśników jest orientacyjna, ponieważ zależy od wielkości patelni.

Farsz do krokietów:
  • gotowana podwójna pierś kurczaka 
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 1/2 puszki kukurydzy
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • sól, pieprz
  • 2 łyżki oliwy
Kurczaka dzielimy na włókna.
Na patelni podsmażamy drobno pokrojoną cebulkę z czosnkiem. Dodajemy do niej kurczaka podzielonego na włókna mięsa, do nich dorzucamy kukurydzę i koncentrat. Doprawiamy solą i pieprzem. Całość podgrzewamy około 5 minut, do połączenia się smaków.

Na każdego naleśnika nakładamy po sporej łyżce farszu i go równomiernie rozkładamy. Boki lekko zwijamy do środka i zawijamy jak standardowy  naleśnik.

Do panierowania:
Panierkę orzechową wysypujemy sobie na duży talerz. Jajka rozmącamy widelcem i doprawiamy.

Krokiety z kurczakiem i kukurydzą w razie konieczności możecie od razu przekroić na dwie części pod lekkim skosem, ja smażyłam krokiety na niewielkiej patelni w całości, dopiero później kroiłam je na 2 części.

Krokiety z kurczakiem i kukurydzą obtaczamy w jajku, następnie panierce orzechowej i smażymy z każdej strony na rumiano.

Są przepyszne! Smacznego! :)

1 komentarz:

  1. Pysznie wyglądają! Chrupiąca panierka doda smaku! Pozdrawiamy Serdecznie - DaPietro

    OdpowiedzUsuń

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger