czwartek, lutego 22, 2018

Naleśniki śniadaniowe

Jestem zdania, że znakomite śniadanie doda nam pozytywnej energii na cały dzień.

W szczególności naleśniki śniadaniowe są moim faworytem, jeżeli mam wybierać między naleśnikami na słono, a naleśnikami na słodko. 

naleśniki śniadaniowe

Dziś obudziłam się o godzinę wcześniej niż zwykle, podejrzewam, że te pieczarki z lodówki przemawiały do mnie, bo miały już dosyć zimna.. ;) Zakasałam rękawy od piżamki i zabrałam się za naleśniki. Mam taki swój niezawodny przepis na naleśniki, że hej:

Na 8 naleśników potrzebujemy:
  • 500 ml mleka
  • 250 g maki pszennej
  • 2 jaja
  • szczypta soli
  • 20 g oliwy
Wszystkie składniki na naleśniki dokładnie ze sobą mieszamy i po niewielkiej porcji wylewamy na dobrze rozgrzaną patelnię. Liczba naleśników jest orientacyjna, ponieważ zależy od wielkości patelni. Naleśniki jakie mi zostaną zawijam w folię spożywczą i wkładam do lodówki, na drugi dzień można ponownie cieszyć się świetnym naleśnikowym śniadaniem lub kolacją, czy obiadem, jak kto woli ;)

naleśniki z jajkiem sadzonym

Może 8 naleśników z farszem i jajkiem to przesada, więc podam Wam przepis na farsz do 2 naleśników:
  • 1/2 cebuli
  • 1 ząbek czosnku
  • 4 pieczarki
  • 2 łyżki kukurydzy z puszki
  • 3 wędzone frankfurterki Henryk Kania
  • 3 łyżki śmietanki 30%
  • sól, pieprz
  • 2 łyżki oliwy
  • 2 jaja
  • 3 łodyżki szczypiorku
  • 2 pomidorki koktajlowe
Na patelni rozgrzewamy olej i szklimy na nim cebulkę i czosnek pokrojone w bardzo drobną kosteczkę. Następnie dodajemy pieczarki pokrojone w cienkie plasterki. Wszystko razem dusimy z odrobiną soli. Do pieczarek z cebulką dodajemy kremówkę oraz kukurydzę i smażymy do zgęstnienia śmietanki. Musi ona otulać pieczarki. 

Nasz farsz do naleśników śniadaniowych zdejmujemy na talerz i podsmażamy frankfurterki pokrojone w niewielkie kawałki. Te po podsmażeniu mieszamy z pieczarkami.

Na tę samą patelnię kładziemy naleśnik, na niego połowę przygotowanego farszu, na środek wbijamy jajko, boki naleśnika zakładamy lekko do środka, tak by było widoczne żółtko i zapiekamy na patelni kilka minut pod przykryciem. Kiedy białko zrobi się białe, czyli ścięte, potrawa jest gotowa. Żółtko pozostanie płynne, ja takie uwielbiam.

Gorące naleśniki śniadaniowe oprószamy świeżo zmielonym pieprzem, posiekanym koperkiem i nakładamy pomidorka koktajlowego przekrojonego na połówki.

Smacznego! :)

naleśniki z pieczarkami

2 komentarze:

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger