poniedziałek, marca 05, 2018

Sajgonki z kurczakiem

Dziś miałam ochotę na sajgonki. W lodówce znalazłam pierś z kurczaka, a w spiżarni pozostałe składniki. Nie było innego wyjścia i wiecie co? Przygotowanie takiej sycącej przekąski nie zajęło mi więcej czasu niż godzinę - łącznie ze smażeniem. Sajgonki z kurczakiem to rewelacja! :)

Papier ryżowy to chyba jeden z pierwszych produktów orientalnych jakich miałam okazję używać. Sajgonki zwykle przygotowywałam z ryżem i warzywami, tym razem pokusiłam się o dodatek kurczaka i makaronu ryżowego.

Makaron ryżowy i papier ryżowy maja neutralny smak, ale przy tym świetną konsystencję, dlatego tak je lubię. Mają w sobie coś takiego, co nie pozwala się od nich oderwać.

papier ryżowy przepis

Potrzebujemy:
sajgonki przepis

Kurczaka nie mielę, a siekam. Uważam, że jest to mięso bardzo delikatne i zmielenie go nie dałoby takiego rezultatu, jakiego chciałam uzyskać.

Do posiekanej piersi z kurczaka dodaję starty czosnek i imbir, posiekaną drobniutko cebulę, przepłukany wrzątkiem, odsączony i drobno posiekany makaron Shirataki oraz natkę pietruszki, sos sojowy i ostrygowy, a także surowe jajko. Całość dokładnie mieszam. 

Do miski o średnicy około 23 cm wlewam ciepłą wodę i maczam w niej papier ryżowy, aż ten wyraźnie zmięknie. Rozkładam go na desce, na środek nakładam łyżkę farszu i zawijam jak krokieta.

Sajgonki z kurczakiem i makaronem ryżowym smażę na rozgrzanym tłuszczu z obydwu stron.

Sajgonki podaję z sosem sojowym. Spójrzcie konkretnie na sos, który oznaczyłam. Jest naprawdę świetnej jakości i smakuje doskonale! :)

co z makaronu ryżowego

2 komentarze:

  1. Wyglądają wspaniale. Chętnie bym ich spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze chciałam sobie dzisiaj zrobić, ale zrezygnowałam :/

    OdpowiedzUsuń

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger