piątek, maja 03, 2019

Marchewka z groszkiem



Marchewka z groszkiem na gęsto



Obiady domowe smakują najlepiej, kiedy zrobione są z serca i od serca. Marchewka z groszkiem to właśnie takie danie, które kojarzy mi się z tradycją i domowym ogniskiem, choć nie pamiętam, żeby w domu rodzinnym ktoś taki dodatek do obiadu przygotowywał. Kojarzę ją za to bardzo dobrze ze szkolnej stołówki i przyznam, że nie szalałam za marchewką z groszkiem. Aż do momentu, kiedy dorosłam, a moje smaki zmieniły się diametralnie. Marchewka do obiadu to obecnie rarytas. Marchewka gotowana podawana przeze mnie to właśnie taka na gęsto, albo z podsmażoną bułką tartą i natką pietruszki. Obiad nie może obyć się bez dodatku w postaci warzyw. Warzywa do obiadu to dla mnie totalny must have i nie wyobrażam sobie, że mogłoby być inaczej! Nawet do spaghetti lubię dorzucić świeżą rukolę, czy nawet ogórka kiszonego.

obiady domowe przepisy

Co na obiad?


Obiady domowe przepisy:


Marchewka duszona z dodatkiem groszku, podawana na gęsto to dla mnie prawdziwy smaczek. W zasadzie jestem skłonna zjeść jej każdą ilość. Co więcej?! Mogę ją zjeść jako samodzielne danie obiadowe.

obiadmarchewka duszona


Marchewka z groszkiem przepis:

  • 3 średnie marchewki
  • 1 puszka groszku konserwowego
  • 1 łyżka masła klarowanego, u mnie masło Ghee Kuchnie Świata
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • sól, pieprz


marchewka z groszkiem przepis

Marchewki obieramy, kroimy w kostkę i gotujemy w osolonej wodzie do miękkości (marchewki zalewamy wodą tylko do momentu aż je lekko zakryje).

Marchewkę odcedzamy i zostawiamy 2/3 wody z tejże marchewki.

Na patelni rozpuszczamy masło, dodajemy do niego mąkę i mieszamy robiąc zasmażkę. Do zasmażki wlewamy wodę z marchewki i dokładnie mieszamy. Do tak przygotowanego sosu dodajemy ugotowaną marchewkę, odsączony z zalewy groszek, a także pieprz i sól. Wszystko razem mieszamy i gorący dodatek do obiadu mamy gotowy! Marchewka z groszkiem wspaniale komponuje się z ziemniakami i mięsem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger